ASALAMUALAIKUM BISMILLAHH!

lama tak update blog setelah sekian lama saya menyepi alhamdulilah saya masih dibei nafas utk mengupdate blog sekali lagi, walaupun diri ini tidak brape dikenali tapi ana cuba utk memperkukuhkan ukhwah diantara kita sesama islam! bersyukur ke hadrat ALLAH swt saya tidak pernah lupa akn diri saya terkadang diri ini lalai juga dlam menunaikan ibadah kepadanya, biasalah kita tidak boleh jadi sesempurna kekasih ALLAH SWT, iatu nabi muhammad saw , hanya dia kekasihnya yg sempurna yg menjalnkn dakwahnya tanpa rasa putus asa, walaupun dikecam dimaki sekali pun beliayu tetap tabah dalam mengharungi ujian tuhanya , iatu tuhan sekalian ALAM , kita manusia hnya manusia yg lalai yg kita hanya tahu dunia ini hnyalah tempat kita enjoy ,  can i tell now in our destiny of islam is jannah but many people just ignore about this, ALLAH know who you are! sorry my english so broken 
HAHAHAHAH! kita dalam hidup ini matlamat kita apa ? pernah tak tanya diri kita sendiri apa tujuan dlam kehidupan kita ? apa perlu kita lakukan dekat dunia ini ? tak kn nk mengejar dunia semata mata ? ALLAHU. manusia yg hanya mengejar dunia itu , dunia pasti akan lari dari kita its right? SEE! ramai tak sedar bila kita kejar dunia , dunia pasti akan lari dari kita tau! sebenarnya tak lah saya suruh nak kejar ilmu alhirat je, not itu bukan maksud saya ,maksud saya kita kita perlulah seimbangkn dunia dan akhirat saje , sebenrnya islam itu sangt mudah kawan kawan tak susah mana pun ALLAH suruh tutup aurat kita tutuplah nak ikut trend its okay boleh jee janji! awak pakai tudung melepasi dada pakai pakaian yg longgar dari badan awak! bukan pakai baju ketat mcm sarung nangka! Opss sori terlepas tgk mudah ken kawan kawan , tgk ramai yg kata tutup aurat kene samapi seru ehh come on lahh weyh! aurat toe bukan mainan tapi MARUAH SEORANG PEREMPUAN! opss tgk saya dh terlepas kejap saya cerita pasal apa nie yeee? kejap pasal dunia kejap pasal aurat mana satu korang nak baca nie mweheheeh, nebermind disetiap cerita pasti ada pengakhirannya, tapi saya belum berakhir lagi kawan kawan saya hanya mampu cerita sampai disini sahaja , nnti abg saya marah pulak lelama dekat computer ni, tapi kita kene sentiaa ingat yg ALLAH SWT sentiasa perhatikan gerak geri kita tau , bagi perempuan jagalah maruah anda sebagai seorang perempuan dan sebgai seorang muslimah sama sama lah kita muhasabah diri yee wahai sahabat ana yg ana kasihi sekalian ana sayang kalian semua :)

Comments

Popular Posts